Informatika pro 4. ročník ZŠ
Pavel Navrátil
Učebnice informatiky pro 4. ročník ZŠ.
Připravujeme
Předběžná cena: 190 Kč
Více informacíParametry
Učebnice informatiky pro 4. ročník ZŠ.
Nová učebnice informatiky vytvořená plně v souladu s novými RVP a koncepcí tzv. nové informatiky. Důraz je kladen na práci s informacemi a rozvíjení informatického a algoritmického myšlení. Učebnice ale nezapomíná ani na digitální gramotnost a digitální dovednosti (práce s počítačem), přesně v souladu s RVP.
Základní parametry učebnice:
Tematický obsah učebnice informatiky pro 5. ročník:
Koncepce učebnice
Koncepce učebnic informatiky pro 1. stupeň ZŠ je pojata jako dvojice učebnic - Informatika pro 4. ročník ZŠ a Informatika pro 5. ročník ZŠ. Obě učebnice dohromady odpovídají v plném rozsahu požadavkům RVP pro očekávané výstupy 2. období 1. stupně ZŠ.
Struktura učebnic a řazení jednotlivých kapitol bylo stanoveno tak, aby jednotlivé kapitoly na sebe navazovaly logicky a s ohledem na návaznost probírané problematiky. Proto učebnice kombinují teoretickou látku s praktickou v takovém pořadí, jak by žák měl do jednotlivých oblastí pronikat a poznávat je.
Oba díly se v cca 60% problematiky překrývají, tj. vybrané oblasti probrané ve 4. ročníku jsou dále prohlubovány v 5. ročníku (například v oblasti vytyčené jako "data, informace a práce s informacemi" se ve 4. ročníku žák seznamuje s informacemi jež ho obklopují, učí se rozpoznat podstatné a nepodstatné informace, definovat druhy informací apod., zatímco v 5. ročníku již pracuje s informacemi prakticky, zakládá a vyhodnocuje dotazník apod.). Jiné oblasti jsou však ponechány jako učivo pouze na jeden z ročníků (například ryzí "programování" na počítači obsahuje až 5. ročník, zatímco ve 4. ročníku je žák nenásilně seznamován se základy a principy algoritmizace).
Metodická příručka
K učebnici vychází i poměrně detailně zpracovaná metodická příručka, která u každé kapitoly popisuje její cíle, obsahuje výklad klíčových prvků kapitoly nad rámec výkladu v učebnici, doplňuje učivo o rozšiřující cvičení a obsahuje odkazy na doplňující elektronické přílohy. S vědomím nového pojetí výuky informatiky považuje vydavatel metodiku jako zásadní a robustní oporu učitelům při výkladu relativně nového pojetí tohoto předmětu. Metodická příručka navíc obsahuje i přístup ke stažení podpůrných a rozšiřujících elektronických materiálů, na které se části učebnice odkazují.
Více informací, konkrétní obsah a ukázku připravujeme.
Předpokládané datum vydání: léto 2023. Přesné datum bude upřesněno.
Nová učebnice informatiky vytvořená plně v souladu s novými RVP a koncepcí tzv. nové informatiky. Důraz je kladen na práci s informacemi a rozvíjení informatického a algoritmického myšlení. Učebnice ale nezapomíná ani na digitální gramotnost a digitální dovednosti (práce s počítačem), přesně v souladu s RVP.
Základní parametry učebnice:
- Zpracována ve stylu výukového pracovního sešitu.
- Poměr cca 20% výklad / 40% vizuální infografika (obrázky, schémata) / 40% cvičení, hry, doplňovačky atd.
- Plně barevná
- Formát A4
- Výrazná podpora v přímo navazující metodické příručce
- Data a informace
- Kódování informace a přenos dat
- Základy šifrování informace
- Modelování - modely, schémata, diagramy, myšlenková mapa
- Digitální technologie - základní zařízení počítače, základy zpracování textu a práce s obrázkem
- Základy algoritmizace
- Počítačová bezpečnost
Tematický obsah učebnice informatiky pro 5. ročník:
- Základy zpracování dat - sběr dat, práce s daty.
- Algoritmizace a základy programování
- Počítačové sítě
- Informační systémy
- Digitální technologie
- Počítačová bezpečnost
Koncepce učebnice
Koncepce učebnic informatiky pro 1. stupeň ZŠ je pojata jako dvojice učebnic - Informatika pro 4. ročník ZŠ a Informatika pro 5. ročník ZŠ. Obě učebnice dohromady odpovídají v plném rozsahu požadavkům RVP pro očekávané výstupy 2. období 1. stupně ZŠ.
Struktura učebnic a řazení jednotlivých kapitol bylo stanoveno tak, aby jednotlivé kapitoly na sebe navazovaly logicky a s ohledem na návaznost probírané problematiky. Proto učebnice kombinují teoretickou látku s praktickou v takovém pořadí, jak by žák měl do jednotlivých oblastí pronikat a poznávat je.
Oba díly se v cca 60% problematiky překrývají, tj. vybrané oblasti probrané ve 4. ročníku jsou dále prohlubovány v 5. ročníku (například v oblasti vytyčené jako "data, informace a práce s informacemi" se ve 4. ročníku žák seznamuje s informacemi jež ho obklopují, učí se rozpoznat podstatné a nepodstatné informace, definovat druhy informací apod., zatímco v 5. ročníku již pracuje s informacemi prakticky, zakládá a vyhodnocuje dotazník apod.). Jiné oblasti jsou však ponechány jako učivo pouze na jeden z ročníků (například ryzí "programování" na počítači obsahuje až 5. ročník, zatímco ve 4. ročníku je žák nenásilně seznamován se základy a principy algoritmizace).
Metodická příručka
K učebnici vychází i poměrně detailně zpracovaná metodická příručka, která u každé kapitoly popisuje její cíle, obsahuje výklad klíčových prvků kapitoly nad rámec výkladu v učebnici, doplňuje učivo o rozšiřující cvičení a obsahuje odkazy na doplňující elektronické přílohy. S vědomím nového pojetí výuky informatiky považuje vydavatel metodiku jako zásadní a robustní oporu učitelům při výkladu relativně nového pojetí tohoto předmětu. Metodická příručka navíc obsahuje i přístup ke stažení podpůrných a rozšiřujících elektronických materiálů, na které se části učebnice odkazují.
Více informací, konkrétní obsah a ukázku připravujeme.
Předpokládané datum vydání: léto 2023. Přesné datum bude upřesněno.
Autor: Pavel Navrátil
Barevnost: Barevná
Formát: A4
ISBN: 978-80-7402-466-5
Jazyk: Český
Vydání: 1
Autor | Pavel Navrátil |
Barevnost | Barevná |
Formát | A4 |
ISBN | 978-80-7402-466-5 |
Jazyk | Český |
Vydání | 1 |