>UČEBNICE>Učebnice Základní škola>Nová informatika>Informatika pro 4. ročník ZŠ - Metodika

Informatika pro 4. ročník ZŠ - Metodika

Pavel Navrátil

Metodická příručka k titulu informatika pro 4. ročník ZŠ.
další informace
SKLADEM > 10 ks
Můžete mít: 2.4.2024 (více informací)
Speciální nabídka pro školy
Od 1 kusu
449 Kč
Po přidání zboží do košíku vám bude započtena daná částka

Ostatní s tímto titulem také koupili

Ke každému dílu pracovní učebnice informatiky pro ZŠ je zpracována metodická příručka, která tvoří silnou metodickou podporu pro učitele.

Metodická příručka obsahuje:
  • vysvětlení či doplnění hlavního výkladu,
  • u vybraných témat tipy do výuky, upozornění na úskalí v problematice,
  • u vybraných témat rozšiřující náměty do výuky, nebo výklad nad rámec standardního učiva,
  • řešení veškerých úkolů z pracovní učebnice,
  • odkazy na elektronickou podporu a materiály ke stažení.
Metodická příručka doslova hodinu po hodině provádí učitele probíranou tematikou a nabízí vyčerpávající podklady.

Ukázku metodické příručky připravujeme.


Podpůrné elektronické materiály
Metodická příručka obsahuje unikátní přístupový kód na webovou stránku vydavatele s podpůrnými elektronickými materiály ke stažení.

Pracovní učebnice informatiky

Nová učebnice informatiky vytvořená plně v souladu s novými RVP a koncepcí tzv. nové informatiky. Důraz je kladen na práci s informacemi a rozvíjení informatického a algoritmického myšlení. Učebnice ale nezapomíná ani na digitální gramotnost a digitální dovednosti (práce s počítačem), přesně v souladu s RVP.

Hlavní vlastnosti

  • Tituly jsou koncipovány jako pracovní učebnice. Tzn. je kombinován výklad spolu s praktickými příklady, úkoly a doplňovačkami.
  • Cvičení a úlohy jsou sestaveny tak, aby žáky motivovaly k aktivnímu vystupování v hodinách informatiky, podporovaly kritické myšlení a napomáhaly k formulování otázek a hledání možných odpovědí.
  • Vizuální zpracování a grafika jsou přizpůsobeny věku žáků.
  • Úkoly často vycházejí z praktických reálií, se kterými se žák může setkat.
  • Pracovní učebnice postihují nejmodernější trendy ve výuce informatiky, a to jak v režimu výuky bez počítače, tak v praktických činnostech.
  • Obsah pracovních učebnic zachycuje nejaktuálnější trendy na poli informatického myšlení, informatiky a IT technologií.

Obsah pracovní učebnice Informatika pro 4. ročník ZŠ

  • DATA A INFORMACE (RVP I-5-1-01)
    • Rozlišení – data / informace
    • Užitečné a neužitečné informace (RVP I-5-1-02)
    • Kódování informace
    • Kódování informace do symbolu
    • Kódování rastrového obrázku
    • Kódování vektorového obrázku
    • Kódování informace číslem
    • Šifrování informace
  • MODELOVÁNÍ (RVP I-5-1-03)
    • Modely schémata, diagramy
    • Schéma – diagram
    • Schéma – dopravní schéma
    • Myšlenková mapa (RVP I-5-1-02)
    • Obrazový model
  • DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE (RVP I-5-4-02)
    • Digitální zařízení
    • Zapojení počítače
    • Chytrá digitální zařízení
    • Propojení digitálních zařízení
    • Bezpečnost práce s digitálními technologiemi (RVP I-5-4-03)
  • PRACUJEME S POČÍTAČEM
    • Zapnutí počítače (RVP I-5-4-01)
    • Hesla a bezpečnost (RVP I-5-4-03)
    • Plocha, ikony, aplikace (RVP I-5-4-01)
    • Psaní a editace textu (RVP I-5-4-01)
    • Základy malování (RVP I-5-4-01)
  • ZÁKLADY ALGORITMIZACE
    • Co je algoritmus (RVP I-5-2-01)
    • Krokování – ovládání robota (RVP I-5-2-01)
    • Aktivní prvky v krokování (RVP I-5-2-02)
    • Algoritmické postupy (RVP I-5-2-02)

Obsah pracovní učebnice Informatika pro 5. ročník ZŠ

  • ZPRACOVÁNÍ A VYHODNOCENÍ DAT (RVP I-5-3-02)
    • Data, sběr dat
    • Zpracování a vyhodnocení dotazníku
    • Interpretace dat
    • Práce se strukturovanými daty
  • INTERNET A PRÁCE V SÍTI (RVP I-5-4-02)
    • Internet
    • Práce ve sdíleném prostředí
    • Sociální sítě a komunikace na internetu
    • Sdílení dat
    • Bezpečnost v síti (RVP I-5-4-03)
  • ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
    • Základní zápis postupu (RVP I-5-2-01)
    • Vývojový diagram (RVP I-5-2-02)
    • Můj první program (RVP I-5-2-03), (RVP I-5-2-04)
    • Úvod do programování
    • Návrh jednoduchého programu v základním
    • programovacím nástroji
    • Základní principy programování
    • Ověření správnosti navrženého postupu
  • INFORMAČNÍ SYSTÉMY (RVP I-5-3-01)
    • Vztahy systémů v přírodě
    • Informační systémy kolem nás
Poznámka: Hodnoty v závorkách odkazují na konkrétní výstup RVP.

 

Ze stejné kategorie

Autor: Pavel Navrátil
Barevnost: Barevná
Datový nosič: Ne
Datum vydání: 21.8.2023
Formát: A4
ISBN: 978-80-7402-467-2
Jazyk: Český
Počet stran: 132
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Vydání: 1
Soubory ke stažení
Informatika pro 4. ročník ZŠ | computermedia.cz
{"prihlaseny":0,"vikendy":"","jazyk":"1","povinne":"Povinn\u00e1 polo\u017eka","neopravnen":"Nem\u00e1te opr\u00e1vn\u011bn\u00ed k proveden\u00ed po\u017eadovan\u00e9 operace. Ov\u011b\u0159te jestli je va\u0161e p\u0159ihl\u00e1\u0161en\u00ed st\u00e1le aktivn\u00ed a sv\u00e1 p\u0159\u00edstupov\u00e1 pr\u00e1va.","ok":"OK","storno":"Storno","odstraneni":"Odstranit","nacitani":"Soubor se na\u010d\u00edt\u00e1, \u010dekejte pros\u00edm...","ano":"Ano","ne":"Ne","form_uspech":"Zm\u011bny byly \u00fasp\u011b\u0161n\u011b ulo\u017eeny","form_neuspech":"Zm\u011bny se neulo\u017eily. Opravte pros\u00edm vyzna\u010den\u00e9 chyby a akci opakujte.","dalsi":"Dal\u0161\u00ed","hledat":"hledat","odpocet_den":"dny","odpocet_hodina":"hod","odpocet_minuta":"min","odpocet_sekunda":"sek","odpocet_konec":"Akce ji\u017e skon\u010dila"}
https://computermedia.cz/
https://computermedia.cz/informatika-pro-4-rocnik-zs-metodika?h=&dalsi=0&idWebHomepage=
Během minut dojde k vašemu automatickému odhlášení ze systému. Potřebujete více času?
Z důvodu dlouho trvající nečinnosti jste byl automaticky odhlášen ze systému
Zapomněli jste heslo?

Nemáte ještě účet?

Registujte se

Chci se registrovat!