Nastavení soukromí
Náš web potřebuje pro svou správnou funkci soubory cookies, které využívá k technickým a analytickým účelům. Souhlasíte s jejich použitím?

>UČEBNICE>Učebnice Střední škola>Mediální výchova - Učebnice žáka (2. vyd.)
TIP
Druhé aktualizované vydání úspěšné učebnice.
další informace
SKLADEM > 10 ks
Můžete mít: 6.1.2025 (více informací)
Záruka: 24 měsíců
Speciální nabídka pro školy
Od 1 kusu
159 Kč
Po přidání zboží do košíku vám bude započtena daná částka

Ostatní s tímto titulem také koupili

Nové druhé aktualizované vydání - září 2020.

Média jsou neodmyslitelnou součástí dnešního světa. Z billboardů se na nás valí reklamní slogany, každý den vycházejí desítky novin a časopisů. Televizní a internetové zpravodajství patří k nejsledovanějším informačním kanálům, diskuse na sociálních sítích se snaží ovlivňovat naše postoje. Médiím nelze uniknout. Je ale potřeba naučit se je vnímat, rozklíčovat, co nám chtějí sdělit, a rozpoznat objektivní informace od těch, které se nám média snaží „podsunout“. To je nutné zejména v současnosti, kdy je internet a sociální sítě přetížen záplavou sdělení. Mediální výchova je již stálým předmětem českého školství. Druhé vydání úspěšné učebnice pomáhá v orientaci v problematice – předkládá srozumitelným a názorným způsobem poznatky spjaté s historií a vznikem prvních mediálních titulů, obeznamuje se zásadami žurnalistiky, uplatněním modeních médií a využitím sociálních sítí. Pozornost je věnována i aktuálním hrozbám, kterými jsou pro společnost fake-news a dezinformace šířené ve většině případů v kybernetickém prostoru.

Učivo je doplněno množstvím obrázků, infografiky, schémat a souvislostí ze světa médií, součástí výkladu je i více jak 70 úkolů a námětů k doplňkovému studiu a vypracování ze strany studenta.

Výuka pokrývá tato témata:
1. Komunikace: Komunikační proces / Historie komunikace
2. Masová komunikace: Přítomnost masového publika / Prostředky přenosu zpráv / Veřejná dostupnost zpráv (informací) / Proces masové komunikace
3. Žurnalistika a žurnalistické žánry: Specifické znaky žurnalistiky / Typy žurnalistiky / Kdo je to žurnalista? / Zdroje žurnalistických informací
4. Typy mediálních obsahů: Zpravodajství / Publicistika a její žánry / Ostatní žánry
5. Média: Rozdělení mediálních institucí a médií / Funkce médií / Veřejnoprávní a soukromá média / Tištěná média / Elektronická média / Multimédia
6. Média a zábava: Zábava v médiích / Druhy mediální zábavy / Zábavní žánry / Infotainment
7. Média a reklama: Základní cíle reklamy / Historie reklamy / Typy reklamy / Reklama a naše společnost / Současná reklama
8. Vliv, omezení a nebezpečí médií: Vliv médií a agenda-setting / Média a vládní moc / Propaganda / Vliv médií na děti a jejich vývoj / Stereotypy a předsudky v médiích
9. Vnitřní fungování médií: Struktura mediální organizace / Faktory ovlivňující práci redakcí / Výrobní postupy / Rozsah a zařazení zpráv / Náklady a financování médií
10. Regulace médií: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání / Digitalizace televizního a rozhlasového vysílání / Média pro veřejnou službu / Legislativní úprava médií / Etika v žurnalistické práci / Svoboda slova
11. Nová média: Internet jako prostor pro „submédia“ (služba WWW, e-mail, online komunikace – chat, internetová telefonie, sociální sítě) / Nebezpečí sociálních sítí / Bezpečnost informací na internetu / Netiketa
12. Svět fake-news a dezinformací: Podstata a pojmy světa dezinformací (fake-news, misinformace, malinformace a dezinformace, hoax, urban legend, řetězový e-mail, deepfake, manipulace, propaganda, postfaktická doba a relativizace pravdy, hybridní hrozby) / Dezinformační kampaň, její nástroje a techniky / Trollí farmy / Weby produkující „alternativní“ zpravodajství / Jak rozpoznat dezinformace, obrana proti nim / Znaky falešné zprávy / Instituce a organizace v boji proti dezinformacím

 

Ze stejné kategorie

Autor: Ing. et Ing. Lucie Sára Závodná, Ph.D., PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Barevnost: Barevná
Datový nosič: Ne
Datum vydání: 16.9.2020
Formát: A4
Jazyk: Český
Počet stran: 108
Vazba: brožovaná lepená
Vydání: 2
Soubory ke stažení
Ověřujeme pravost spotřebitelských recenzí. Recenze pochází pouze od zákazníků, kteří jsou registrováni a u kterých je známá identita minimálně v rozsahu e-mailové adresy.
Mediální výchova - Učebnice žáka (2. vyd.) | computermedia.cz
{"prihlaseny":0,"vikendy":"","jazyk":"1","povinne":"Povinn\u00e1 polo\u017eka","neopravnen":"Nem\u00e1te opr\u00e1vn\u011bn\u00ed k proveden\u00ed po\u017eadovan\u00e9 operace. Ov\u011b\u0159te jestli je va\u0161e p\u0159ihl\u00e1\u0161en\u00ed st\u00e1le aktivn\u00ed a sv\u00e1 p\u0159\u00edstupov\u00e1 pr\u00e1va.","ok":"OK","storno":"Storno","odstraneni":"Odstranit","nacitani":"Soubor se na\u010d\u00edt\u00e1, \u010dekejte pros\u00edm...","ano":"Ano","ne":"Ne","form_uspech":"Zm\u011bny byly \u00fasp\u011b\u0161n\u011b ulo\u017eeny","form_neuspech":"Zm\u011bny se neulo\u017eily. Opravte pros\u00edm vyzna\u010den\u00e9 chyby a akci opakujte.","dalsi":"Dal\u0161\u00ed","hledat":"hledat","odpocet_den":"dny","odpocet_hodina":"hod","odpocet_minuta":"min","odpocet_sekunda":"sek","odpocet_konec":"Akce ji\u017e skon\u010dila"}
https://computermedia.cz/
https://computermedia.cz/medialni-vychova-ucebnice-zaka-2-vyd?h=&dalsi=0&idWebHomepage=
Během minut dojde k vašemu automatickému odhlášení ze systému. Potřebujete více času?
Z důvodu dlouho trvající nečinnosti jste byl automaticky odhlášen ze systému
Zapomněli jste heslo?

Nemáte ještě účet?

Registujte se

Chci se registrovat!