Mediální výchova - Učebnice žáka (2. vyd.)
Ing. et Ing. Lucie Sára Závodná, Ph.D., PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Druhé aktualizované vydání úspěšné učebnice.
další informaceSKLADEM > 10 ks
Můžete mít: 6.1.2025 (více informací)
Záruka: 24 měsíců
Speciální nabídka pro školy
- Od 1 kusu
- 159 Kč
Po přidání zboží do košíku vám bude započtena daná částka
Ostatní s tímto titulem také koupili
Nové druhé aktualizované vydání - září 2020.
Média jsou neodmyslitelnou součástí dnešního světa. Z billboardů se na nás valí reklamní slogany, každý den vycházejí desítky novin a časopisů. Televizní a internetové zpravodajství patří k nejsledovanějším informačním kanálům, diskuse na sociálních sítích se snaží ovlivňovat naše postoje. Médiím nelze uniknout. Je ale potřeba naučit se je vnímat, rozklíčovat, co nám chtějí sdělit, a rozpoznat objektivní informace od těch, které se nám média snaží „podsunout“. To je nutné zejména v současnosti, kdy je internet a sociální sítě přetížen záplavou sdělení. Mediální výchova je již stálým předmětem českého školství. Druhé vydání úspěšné učebnice pomáhá v orientaci v problematice – předkládá srozumitelným a názorným způsobem poznatky spjaté s historií a vznikem prvních mediálních titulů, obeznamuje se zásadami žurnalistiky, uplatněním modeních médií a využitím sociálních sítí. Pozornost je věnována i aktuálním hrozbám, kterými jsou pro společnost fake-news a dezinformace šířené ve většině případů v kybernetickém prostoru.
Učivo je doplněno množstvím obrázků, infografiky, schémat a souvislostí ze světa médií, součástí výkladu je i více jak 70 úkolů a námětů k doplňkovému studiu a vypracování ze strany studenta.
Výuka pokrývá tato témata:
1. Komunikace: Komunikační proces / Historie komunikace
2. Masová komunikace: Přítomnost masového publika / Prostředky přenosu zpráv / Veřejná dostupnost zpráv (informací) / Proces masové komunikace
3. Žurnalistika a žurnalistické žánry: Specifické znaky žurnalistiky / Typy žurnalistiky / Kdo je to žurnalista? / Zdroje žurnalistických informací
4. Typy mediálních obsahů: Zpravodajství / Publicistika a její žánry / Ostatní žánry
5. Média: Rozdělení mediálních institucí a médií / Funkce médií / Veřejnoprávní a soukromá média / Tištěná média / Elektronická média / Multimédia
6. Média a zábava: Zábava v médiích / Druhy mediální zábavy / Zábavní žánry / Infotainment
7. Média a reklama: Základní cíle reklamy / Historie reklamy / Typy reklamy / Reklama a naše společnost / Současná reklama
8. Vliv, omezení a nebezpečí médií: Vliv médií a agenda-setting / Média a vládní moc / Propaganda / Vliv médií na děti a jejich vývoj / Stereotypy a předsudky v médiích
9. Vnitřní fungování médií: Struktura mediální organizace / Faktory ovlivňující práci redakcí / Výrobní postupy / Rozsah a zařazení zpráv / Náklady a financování médií
10. Regulace médií: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání / Digitalizace televizního a rozhlasového vysílání / Média pro veřejnou službu / Legislativní úprava médií / Etika v žurnalistické práci / Svoboda slova
11. Nová média: Internet jako prostor pro „submédia“ (služba WWW, e-mail, online komunikace – chat, internetová telefonie, sociální sítě) / Nebezpečí sociálních sítí / Bezpečnost informací na internetu / Netiketa
12. Svět fake-news a dezinformací: Podstata a pojmy světa dezinformací (fake-news, misinformace, malinformace a dezinformace, hoax, urban legend, řetězový e-mail, deepfake, manipulace, propaganda, postfaktická doba a relativizace pravdy, hybridní hrozby) / Dezinformační kampaň, její nástroje a techniky / Trollí farmy / Weby produkující „alternativní“ zpravodajství / Jak rozpoznat dezinformace, obrana proti nim / Znaky falešné zprávy / Instituce a organizace v boji proti dezinformacím
Média jsou neodmyslitelnou součástí dnešního světa. Z billboardů se na nás valí reklamní slogany, každý den vycházejí desítky novin a časopisů. Televizní a internetové zpravodajství patří k nejsledovanějším informačním kanálům, diskuse na sociálních sítích se snaží ovlivňovat naše postoje. Médiím nelze uniknout. Je ale potřeba naučit se je vnímat, rozklíčovat, co nám chtějí sdělit, a rozpoznat objektivní informace od těch, které se nám média snaží „podsunout“. To je nutné zejména v současnosti, kdy je internet a sociální sítě přetížen záplavou sdělení. Mediální výchova je již stálým předmětem českého školství. Druhé vydání úspěšné učebnice pomáhá v orientaci v problematice – předkládá srozumitelným a názorným způsobem poznatky spjaté s historií a vznikem prvních mediálních titulů, obeznamuje se zásadami žurnalistiky, uplatněním modeních médií a využitím sociálních sítí. Pozornost je věnována i aktuálním hrozbám, kterými jsou pro společnost fake-news a dezinformace šířené ve většině případů v kybernetickém prostoru.
Učivo je doplněno množstvím obrázků, infografiky, schémat a souvislostí ze světa médií, součástí výkladu je i více jak 70 úkolů a námětů k doplňkovému studiu a vypracování ze strany studenta.
Výuka pokrývá tato témata:
1. Komunikace: Komunikační proces / Historie komunikace
2. Masová komunikace: Přítomnost masového publika / Prostředky přenosu zpráv / Veřejná dostupnost zpráv (informací) / Proces masové komunikace
3. Žurnalistika a žurnalistické žánry: Specifické znaky žurnalistiky / Typy žurnalistiky / Kdo je to žurnalista? / Zdroje žurnalistických informací
4. Typy mediálních obsahů: Zpravodajství / Publicistika a její žánry / Ostatní žánry
5. Média: Rozdělení mediálních institucí a médií / Funkce médií / Veřejnoprávní a soukromá média / Tištěná média / Elektronická média / Multimédia
6. Média a zábava: Zábava v médiích / Druhy mediální zábavy / Zábavní žánry / Infotainment
7. Média a reklama: Základní cíle reklamy / Historie reklamy / Typy reklamy / Reklama a naše společnost / Současná reklama
8. Vliv, omezení a nebezpečí médií: Vliv médií a agenda-setting / Média a vládní moc / Propaganda / Vliv médií na děti a jejich vývoj / Stereotypy a předsudky v médiích
9. Vnitřní fungování médií: Struktura mediální organizace / Faktory ovlivňující práci redakcí / Výrobní postupy / Rozsah a zařazení zpráv / Náklady a financování médií
10. Regulace médií: Rada pro rozhlasové a televizní vysílání / Digitalizace televizního a rozhlasového vysílání / Média pro veřejnou službu / Legislativní úprava médií / Etika v žurnalistické práci / Svoboda slova
11. Nová média: Internet jako prostor pro „submédia“ (služba WWW, e-mail, online komunikace – chat, internetová telefonie, sociální sítě) / Nebezpečí sociálních sítí / Bezpečnost informací na internetu / Netiketa
12. Svět fake-news a dezinformací: Podstata a pojmy světa dezinformací (fake-news, misinformace, malinformace a dezinformace, hoax, urban legend, řetězový e-mail, deepfake, manipulace, propaganda, postfaktická doba a relativizace pravdy, hybridní hrozby) / Dezinformační kampaň, její nástroje a techniky / Trollí farmy / Weby produkující „alternativní“ zpravodajství / Jak rozpoznat dezinformace, obrana proti nim / Znaky falešné zprávy / Instituce a organizace v boji proti dezinformacím
Ze stejné kategorie
Autor: Ing. et Ing. Lucie Sára Závodná, Ph.D., PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Barevnost: Barevná
Datový nosič: Ne
Datum vydání: 16.9.2020
Formát: A4
Jazyk: Český
Počet stran: 108
Vazba: brožovaná lepená
Vydání: 2
Další knihy autora
Soubory ke stažení
Ověřujeme pravost spotřebitelských recenzí. Recenze pochází pouze od zákazníků, kteří jsou registrováni a u kterých je známá identita minimálně v rozsahu e-mailové adresy.